Poslanici


Muhammed a.s. i Aiša



Postoji gore navedena kritika hadisa o Aishinim godinama, dakle ne moze se sa sigurnoscu tvrditi koliko je imala godina.
U svakom slucaju u islamskom , vecinskom svijetu, vrijedi pravilo da zena mora biti spolno zrela da bi se zasnovao brak sa njom.Granica spolne zrelosti varira od naroda do naroda.Ugovori bracni , sa djecom, nisu praksa vecinskog muslimanskog svijeta, i svakako da bi jedinstven islamski autoritet trebao donijeti punovaznu fetvu(odluku) po tom pitanju.No kako kalifata nema(tj kako nema jedinstvenog muslimanskog autoriteta ) , i kako svak tumaci po svom, tesko da se ikakva 'promjena'(u tim sredinama) moze desiti po ovom pitanju.Napominjem dakle, to(zendiba sa djevojcicama) nije praksa vecine muslimana u svijetu.



Ako se pogledaju naracije koje govore da je Aisha(ra) imala 9 godina u vrijeme ženidbe sa Muhammedom s.a.v.s. primjetit će se sljedeče:

1.
Najveći broj ovih naracija se prenosi se od Hisham ibn `urwaha -koji je to čuo od svoga oca.

2.
Niko iz Medine ,gdje je Hišam ibn `urvah živio prvih 70 godina svog života,nije spomenuo da je Aisha imala 9 godina. Sve naracije o Aishinim godinama su se naricale od ljudi iz Iraka,gdje je Hišam preselio iz Medine u 70-oj godini svog života.

3.
Tehzib al-Tehzib, jedna od najpoznatijih knjiga života i istinitosti naratora Poslanikove tradicije- po Jakub ibn Šaibahu stoji da su «naracije izvještavane od Hishama istinite osim onih koje su izvještavane od naroda Iraka». Kasnije [/b] Malik ibn Anas sam to potvrdjuje.

Jaqub ibn Šaibah kaže: «Hišam kao narator je veoma istinit,njegove naracije su prihvatljive , osim onih naracija koje je naricao kada je preselio u Irak . (Tehzib al-Tehzib, Ibn Hajar Al-`askalaani, Arabic, Dar Ihja al-turath al-Islami, Vol. 11, str. 50).

Rečeno mi je da je Malik ibn Anas smatrao te naracije onima koje je Hišam prenio ljudima Iraka(Tehzi'bu'l-tehzi'b, Ibn Hajar Al-`asqala'ni, Arabic, Dar Ihja al-turath al-Islami, Vol. 11, pg. 50)

4.
[b] Mizan al-Ai`tidaal,druga knjiga života naratora hadisa kaže da kada je Hišam bio star njegovo pamčenje je bilo prilično loše. (Mizaan al-Ai`tidaal, Al-Zahabi, Arabic, Al-Maktabah al-Asrijah, Šeikhupura, Pakistan, Vol. 4, str. 301).

5.
Prema uopšteno prihvačenom mišljenju , Aiša (ra) je rođena osam godina prije Hidzre.Ali prema drugim naracijama u Buhariju (Kitaab al-Tafsir-Knjiga tafsira-Kur'anskih tumača) nalazimo da je Aisha bila «veoma mlada» u vremenu kada se 54 kur'anska sura - Al-Kamar, objavila.
54 Kur'anska sura je objavljena 9 godina prije Hidzre.Prema ovom tumačenju ,Aiša ne samo da je bila rođena prije objave ove sure ,nego je bila «veoma mlada djevojcica»( dzarijah) - a ne novorodjence (sibjah)-u vremenu objave 54 Kur'anske sure.Očito ,ako je ovaj podatak iz Bukharijevog tafsira tačan postoji jasna kontradiktornost sa opšte-prihvačenim mišljenjem da je Aisha rodjena 8 godina prije Hidzre.
Buharijeh tafsir kaže:
Aisha je rekla «Bila sam mlada djevojka , kada je ajet 46 sure Al-Kamar objavljen. . (Sahih Buhari, Kitaab al-Tafsir, Arabic, Bab Kaulihi Bal al-saa`atu Maw`iduhum wa al-sa`atu azaa wa amarr)

6.
Prema brojnim hadisima, Aiša (ra) se pridružila muslimanima na bitci kod Bedra i Uhuda.Na dalje postoji historijska činjenica da nikom ispod 15 godina života nije dozvoljeno da pristupi bitci na Bedru i Uhudu-što jasno ukazuje da je Aiša (ra) nije mogla imati 9-10 godina u to vrijeme.Na kraju krajeva samo su sposobne žene (fizički) išle na bojna polja da pomažu muslimanima – a ne da im muslimani(muškarci ili žene) budu dadilje.

Naracija o Aišinom prisustvu na bojnom polju se može naći kod Muslima- Kitaab al-džihaad wa al-sijar- Bab karahijah al-isti`anah fi al-ghazwi bikafir.
Naracija o istom dogadjaju , gdje je Aisha bila prisutna može se naći kod Buharija - al-dzihaad wa al-sijar-Baab Ghazwi al-nisaa wa kitalihinna ma`a al-ridzaal.
A hadis o zabrani dolaska bilo koga ispod 15 godina može se naći u Buhariju - Kitaab al-maghaazi, Baab ghazvah al-handak wa hija al-ahzaab.

7.
Prema skoro svim historičarima Asma(ra) je 10 godina starija od svoje sestre Aishe (ra) .U knjizi Taqrib al-Tehzib, kao i Al-Bidaajah wa al-Nihajah je rečeno da je Asma(ra) umrla u 73(po hidzri)- to znaći da je Asma (ra) umrla kada je imala 100 godina.
Ako je Asma(ra) imala 100 starosnih godina u 73 godini po hidzri(kada je umrla)-onda je Asma (ra) imala oko 27-28 godina kada je nastupila prva hidzretska godina.U to vrijeme , ukoliko je Asma(ra) bila starija od Aiše(ra) 10 godina, Aiša(ra) bi trebala da ima 17-18 starosnih godina .Ako se uzme ova činjenica u obzir, kao i činjenica da je Aiša oko 1-2 godine po hidzri bila udata za Muhammeda s.a.v.s. – ispadne da je Aiša imala izmedju 18 i 20 godina starosne dobi u trenutku sklapanja braka.

Prema al-Rahman ibn abi Zannaad-u, Asma je bila 10 godina starija od Aiše(Sijar A`la'ma'l-nubala', Al-Zahabi, Vol. 2, pg. 289, Mu'assasatu'l-risala'h, Beirut)

Takodje, prema Ibn Kesiru –Asma(ra) je bila 10 godina starija od Aiše(ra) (Al-Bidaajah wa al-Nihaajah, Ibn Kesir, Vol. 8, pg. 371, Dar al-fikr al-`arabi, Al-dzizah)

Asmina smrt je nastupila 73 godine poslije Hidzre-o tom podatku govore:
-Ibn Kesir(Al-Bidaajah wa al-Nihaajah, Ibn Kathir, Vol. 8, pg. 372, Dar al-fikr al-`arabi, Al-dzizah).
- Ibn Hadzar Al-Askalaaniy(Taqrib al-Tehzib, Ibn Hadzar Al-Askalaaniy, str. 654, Bab fi al-nisaa, al-Harf al-alif)

8.
Tabari u svojim historijskim knjigama spominje da je Abu Bekr imao četvoro djece i da je svih četvero rodjeno u periodu dzahilijata-preislamskog perioda.
Ako je Aisha(ra) rodjena u dzahilijatu, ona je morala imati najmanje 14 godina u 1 godini po hidzri.Ukoliko se uzme ovaj podatak u obzir očito postoji kontradiktornost sa podatkom da je Aisha imala 9 godina prilikom udaje.

Podatak koji se navodi u ovom argumentu je iz knjige Tarikh al-umam wa al-mamlu'k, Al-Tabari, tom 4, str. 50, Dar al-fikr, Beirut)

9.
Prema Ibn Hišamu,historičaru , Aisha(ra) je prihvatila Islam nešto prije Umar ibn al-Hattaba(ra). Ovaj podatak govori da je Aisha(ra) primila Islam u periodu prvih godina Islama.
No , ukoliko je tačan podatak da je Aisha imala oko 7-9 godina u vrijeme udaje sa Muhammedom s.a.v.s.- onda Aisha(ra) nije mogla ni biti rodjena u prvim godinama Islama.

Prema Ibn Hišamu,Aisha(ra) je 20-ta ili 21-a koja je primila Islam (Al-Sirah al-Nabawijjah, Ibn Hišam, Vol. 1, Pg. 227 - 234, Maktabah al-Rijad al-hadithah, Al-Rijad).
Sa druge strane Umar ibn al-Hattab je bio 40-a osoba koja je primila Islam(Al-Sirah al-Nabawijjah, Ibn Hišam, Vol. 1, Pg. 295, Maktabah al-Rijad al-hadithah, Al-Rijad).

10.
Tabari je prenio da je Abu Bekr planirao preseljenja u Habshah(8 godine prije Hidzre) .Abu Bekr(ra) je otišao Mut`amu – čiji je sin bio u zarukama sa je Aishom u to vrijeme - i upitao ga dali može primiti Aisha(ra) u svoju kuću,kao buduću ženu svoga sina.
Mut`am je odbio ,jer je Abu Bekr primio Islam- i ubrzo je razveo svoga sina sa Aishom(ra).
Ako je Aisha(ra) imala 6-7 godina u vrijeme zaruka sa Muhamedom s.a.v.s., ona definitivno nije mogla biti rodjena u vrijeme kada je Abu Bekr odlućio preseljenje u Habshah.
Ako se uzmu cinjenice ovog argumenta u 8 godini prije Hidre(vremenu za koje se pretpostavlja da je vrijeme rodjenja Aishe) Aisha(ra) je vec bila zena-dama,sasvim spremna za brak.

Podatak za argument uzet iz knjige - Tehqiq e umar e Siddiqah e Ka'inat, Habib ur Rahman Kandhalwi, Urdu, str . 38, Anjuman Uswa e hasanah, Karachi, Pakistan .

11.
Prema naracijama od Ahmad ibn Hanbala-poslije smrti Khadijah(ra), Khaulah(ra) došla do Poslaniku s.a.v.s. u želji da ga posavjetuje u vezi novog braka. Kada je Poslanik s.a.v.s. upitao koga ima na umu po njenom izboru. Khaulah je rekla: «Možeš oženiti djevicu (bikr) ili ženu koja je več bila u braku (thajjib)».Kada je Poslanik s.a.v.s. upitao o kojoj se djevici radi ,Khalah je predložila Aishu(ra).
U Arapskom jeziku , riječ «bikr» ne označava djevojčicu od 9 godina.Za djevojčicu koja se igra sa lutkicama postoji izraz «jarijah». «bikr» u drugu ruku, je termin koji se koristi za neoženjenu ženu(djevojku)-a očito «devet godina» nije dovoljno da se bude djevojka.

Podatak za ovaj argument se može naći u knjizi Musnad Ahmad ibn Hanbal, tom 6, srt 210, Arabic, Dar Ihja al-turath al-`arabi, Beirut.

12.
Prema Ibn Hadzaru, Fatima(ra) je bila pet godina starija od Aishe(ra).
Fatima (ra) je rodjena kada je Poslanik (savs) imao 35 godina.Ako se ovaj podatak uzme kao tačan Aisha(ra) je morala imati najmanje 14 godina u prvoj godini po hidzri-a najmanje oko 15-16 godina u vrijeme udaje sa Poslanikom(savs). (Al-Isabah fi Tamieez al-Sahaabah, Ibn Hadzar al-Askalani, tom . 4, str . 377, Maktabah al-Rijad al-Haditha, al-Rijad, 1978)





------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Aiša, r.a., je hazreti Ebu Bekrova kćerka. Ona je bila jedina supruga koju je Poslanik, a.s, oženio kao djevicu. Sve ostale su ranije bile u braku pa su im muževi umrli ili poginuli. Brak s Aišom Poslaniku nije bio u pomisli jer je ona bila veoma mlada. Međutim, jednom prilikom, nakon Hatidžine smrti, došla je Havla bint Hakim, supruga Osmana ibn Maz'una, i upitala: »Allahov Poslaniče, da li bi se ti oženio?« Poslanik je upitao: »S kojom?« Ona mu je odgovorila: »Želiš li djevojku koja nije bila udavana (bikr), ili želiš ženu koja je ranije bila u braku (sejjib)?« On je pitao: »Ko je djevojka?« Odgovorila je: »Aiša - kćerka tebi najdražeg Allahovog stvorenja (misli na Ebu Bekra).« Nakon toga, pitao je: »A ko je žena koja je bila u braku?«»Sevda bint Zem'a«, odgovorila je. Poslanik joj je tada rekao da ide i zaprosi ih za njega. (Prenosi Ahmed u Musnedu)

Nakon toga, Poslanik, s.a.v.s., je počeo Aišu sanjati. Aiša u vezi s tim kazuje da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: »Tri puta si mi se u snu pojavljivala. Nakon toga, melek mi te je kradom doveo u odjeći od svile i rekao mi: 'Ovo ti je supruga.' Kad sam ti otkrio lice i vidio da si to ti, rekao sam: 'Kad je od Allaha, nek' bude tako.'« (Prenose Buharija i Muslim)
Navedena predaja jasno govori da je Poslanik, s.a.v.s., Aišu oženio po Objavi, tj. to mu je bilo naređeno. Zbog toga je njena udaja specifična: Poslanik ju je oženio kao djevojčicu, uz pristanak njenog oca Ebu Bekra. To se desilo u ševvalu, jedanaeste godine po Poslanstvu, ili godinu dana nakon ženidbe Sevdom, dakle, dvije godine i pet mjeseci prije Hidžre. S ozirom da je Aiša tada nije bila šerijatski punoljetna, ona je ostala u kući svoga oca. Nakon što je postala punoljetna (baliga), došla je u Poslanikovu kuću. To se desilo u ševvalu, sedam mjeseci nakon Hidžre, u Medini, kada je izgrađena Poslanikova džamija.

U vezi s Poslanikovom ženidbom hazreti Aišom, koja je u vrijeme udaje bila veoma mlada, neprijatelji islama su tokom povijesti iznosili brojne primjedbe i napade na islam i Poslanika, s.a.v.s. Ti napadi traju sve do današnjih dana, kada smo i mi svjedoci objavljivanja blasfemičnih knjiga i tekstova. U vezi s tim, smatramo bitnim ukazati na sljedeće činjenice:

Prvo:

Udaju mladih osoba u tom vremenu treba posmatrati u kontektstu tadašnjeg historijskog i kulturnog miljea. Naime, ženidba mladim djevojkama bila je u tom vremenu sasvim uobičajena, tako da se na to niko nije obazirao, pa čak ni Poslanikovi najljući neprijatelji. Poznato je da su Poslanikovi neprijatelji iz reda arapskih idolopoklonika iznosili razne prigovore Poslaniku, s.a.v.s. Oni su se, zapravo, koristili svakom mogućom prilikom da napadnu Poslanika, s.a.v.s., i da mu nešto prigovore. Biografska literatura je puna brojnih prigovora koje su Poslaniku, s.a.v.s., iznosili arapski i drugi neprijatelji. Međutim, nije zabilježeno da mu je neko u tom vremenu prigovorio zbog toga što se oženio djevicom Aišom. To je, za to vrijeme, bila sasvim normalna pojava. To je veoma bitna činjenica koju treba imati u vidu kada se govori o Poslanikovoj ženidbi Aišom, r.a. Dakle, potrebno je uzeti u obzir kulturni i histrorijski kontekst prilikom razumijevanja tog događaja iz života Allahovog Poslanika, s.a.v.s., koji s današnje tačke gledišta može biti pogrešno i, nažalost, često zlonamjerno protumačen.

Drugo:

Potrebno istaći da Aiša, r.a., iako je u vrijeme udaje bila veoma mlada, bila šerijatski punoljetna. Razlog zbog kojeg Aiša, r.a., nije odmah došla u Poslanikovu kuću je to što, po šerijatskim propisima, nije dozvoljeno živjeti bračni život sa ženom koja nije punoljetna (baliga), tj. u koje nije počeo menstrualni proces. Po islamskim propisima punoljetnost muškarca vezuje se za prvu poluciju a punoljetnost žene za prvu menstruaciju. Dakle, Aiša je, prilikom stupanja u bračni život s Poslanikom, bila šerijatski punoljetna.

Treće: Poslanikova ženidba hazreti Aišom kao veoma mladom djevojkom imala je, između ostalog, za cilj da Aiša uz Allahovog Poslanika, s.a.v.s., provede svoje mladalačko doba i da za se to vrijeme odgoji i obrazuje pod ličnim Poslanikovim nadzorom i na taj način stasa u vrsnu učiteljicu i odgajateljicu, koja će kasnije, gotovo pola stoljeća, podučavati i odgajati brojne naraštaje. U relevantnoj historijskoj literaturi se navodi da je Poslanik, s.a.v.s., preselio na ahiret jedanaeste godine po Hidžri a hazreti Aiša je umrla 57. godine po Hidžri. Dakle, ona je nakon Poslanika živjela još skoro pola stoljeća a cijelo to vrijeme bila je aktivno uključena u edukaciji novih naraštaja koji su širili misiju islama. Veliki biograf i historičar Ibn Hadžer el-‘Askalani u svom kapitalnom djelu Takribu-t-Tehzib, u biografiji hazreti Aiše, r.a., kaže da je “ona bila najupućenija žena u području fikha – poznavanja šerijatskopravnih propisa i, općenito, razumijevanja vjere.” Ta činjenica je, također, veoma bitna ukoliko se želi pravilno razumijeti zašto se Poslanik, s.a.v.s., oženio hazreti Aišom tako mladom.

Jedan od temeljnih ciljeva Poslanikovog višeženstva bio je obezbjeđivanje kvalitetnih učiteljica koje će podučavati muslimanke propisima islama. Islamsko društvo bilo je u nastanku i Poslanikove, s.a.v.s., supruge imale su veoma važnu ulogu na planu podučavanja ženske populacije islamu. Poslaniku, s.a.v.s., bile su potrebne žene koje uspješno mogu širiti krug pozivanja i poučavanja islamskim propisima među ženama, pogotovo zato što se često radilo o propisima koji se tiču isključivo žena i što muškarac osjeća stid kad o tome treba govoriti ženama. Poznato je da je kultura islamskog porodičnog i bračnog života prožeta brojnim šerijatskim propisima kao što su: intimni odnosi supružnika, propisi o menstruaciji (hajz) i postporođajnom čišćenju (nifas), kupanje bračnih partnera poslije spolnog akta, propisi o čistoći žene itd. Također, poznato je da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., bio osoba sa veoma izraženim stidom. U hadiskim djelima navodi se »da je Poslanikov stid bio veći od stida djevice koja se skriva u svojim odajama«.

Zato je razumljivo da on nije mogao izravno odgovarati na sva pitanja drugih žena u vezi s bračnim i intimnim odnosima supružnika. Ponekad su njegovi odgovori bili metaforičke naravi, a često su njegove supruge drugim ženama, na izravan način, prenosile šerijatske propise u vezi s porodičnim i bračnim životom. Klasična islamska literatura puna je predaja koje govore o tome. Tako npr. Buharija i Muslim u svojim Sahihima prenose od Aiše, r.a., da je jedna ensarijka pitala Vjerovjesnika, s.a.v.s., o kupanju nakon menstruacije. Upućujući je kako će postupiti, on joj je rekao: »Uzmi komad mošusa i njime se obriši.« Ona ga je pitala: »Kako ću se njime obrisati?« On je odgovorio: »Obriši se.« Ona je ponovo pitala: »Kako ću se njime obrisati?« On je uzvratio: »Neka je Allah slavljen, obriši se njime.« Aiša dalje kazuje: »Ja sam je privukla k sebi i rekla joj: 'Obriši se tako da otkloniš tragove krvi.'«

Hadiska literatura puna je sličnih primjera gdje se Poslanikove supruge pojavljuju kao učiteljice i odgajateljice kasnijih islamskih naraštaja. To naročito dolazi do izražaja kada je u pitanju Poslanikova supruga hazreti Aiša, r.a., kojom se Poslanik oženio dok je bila veoma mlada. Zahvaljujući toj činjenici ona je odgojena pod Poslanikovim nadzorom i naučila je propise o vjeri direktno od njega. Nakon Poslanikove smrti živjela je još gotovo pola stoljeća, podučavajući, cijelo to vrijeme, mnoge naraštaje propisima  islama.

Piše: dr. Safvet Halilović


Mnogi koji optužuju Muhammeda a,s za "pedofiliju" i koji su se zadovoljili samo jednim od više njih (hadisa),a koji govore o Ajšinim godinama,nisu podrobno analizirali sve zbirke hadisa koji govore o Ajši i njenim godinama u doba udaje.
Ovaj hadis je izvučen iz konteksta i nijedan od tih zapadnjačkih kritičara zasigurno nije pročitao sve zbirke hadisa,i nije na osnovu toga upoznat i sa drugim navodima koji neminovno govore da Ajša r.a nije mogla imati toliko godina.Pogledajmo sada šta se dobija kroz jednu dublju analizu svih hadisa i spominjanju Ajšinih godina!

Analiza

Hadisi o godištu Aiše r.a zabilježeni su tokom kalifata Abasida.Vjeruje se da njeno godište se isticalo u hadisima tog vremena da bi se suprostavilo Šijskim tvrdjnjama o potomcima Alija ib Abi Taliba r.a. Osoba koja je najviše dala hadisa o godinama Aiše r.a bio je Hišam ibn Urva , koji je prenosio od svoga oca. Kaže se da hadisi koje je on prenio potječu iz Iraka (u vezi godišta Aiše r.a). Hišam ibn Urva se je preselio u Irak poslije njegovog življenja u Medini 71 godinu.Vjeruje se da njegova prisebnost je slabila u starijim danima. Poslanik Muhamed savs kaže se da je rekao: “Sa ženom se mora ugovarati i tražiti njen pristanak da bi brak bio ispravan.” Zabilježeno je da je Aiša r.a voljela se igrati igračkama kad joj je bilo 9 godina umjesto uzimati odgovornosti ozbiljnije žene.Njen pristanak na brak kao tako male djevojčice koja se još igra igračkama činio bi brak neispravnim/nelegalnim po vjerskom zakonu šerijatu(a njega su se svi morali pridržavati).

Po hadisima Buharija i Muslima, Aiša je išla na ratište u Borbi na Bedru sa Poslanikom savs,624godine nove ere a poslije i u borbu na Uhudu 652 gne.Hadisi bilježe da niko ispod 15 godina starosti nije smijeo se pridružiti muslimanskoj vojsci. Dakle 624 godine Aiši je trebalo biti najmanje 15 godina da bi pratila Poslanika savs na ratište. Ovo bi značilo da joj je bilo najmanje 13 godina kad se udala za Poslanika Muhameda u 622 gne.(prvi dokaz o nesuglasju hadisa sa onim koje je prenosio Hišam ibn Urva-o 6 i 9 godina)
Ibn Hišam, u najranijoj biografiji Poslanika savs ‘Sirat Rashul Allah’(Poslanikov životopis iz koje sam citirao neke dijelove u ranijem postu), kaže da je Aiša prešla na Islam prije Umara ibn al-Hataba ra, tokom prvih pet godina Islama, oko 610 gne.
Dakle da bi primila vjeru islam, Aiša je najmanje imala 3 godine života, što bi značilo da joj je bilo najmanje 15 godina kad se udala u 622 gne. (drugi dokaz da joj je moralo biti najmanje 15 godina)

Tabari bilježi da je Ebu Bekr(Ajšin otac) želio zaštiti Aišu putovanja u Etiopiju posije 615 gne, i pokušao ju je oženiti za Mut’amovog sina. Mut’am je odbio jer je Ebu Bekr r.a bio primio islam.

Ako je Aiša r.a već bila za udaju u 615 gne, onda je sigurno bila starija od 9 godina u 622 gne.(ponovo neslaganje sa tvrdnjama Hišama ibn Urve)

Tabari takođe bilježi da su svih četvero djece Ebu Bekra rođeni u Džahiliji (vrijeme prije Objave Kur’ana). Ako se to doba zavrsilo 610 gne (dolaskom Kur’ana), onda je Aiša r.a najmanje imala 12 godina 622 gne.(još jedan dokaz)

U arapskom jeziku oni koji poznaju osnovu ovog jezika, nije neuobičajeno koristiti brojeve u tom smislu. (ovo je itekako poznato onima koji poznaju arapski jezik!!!)
Aiša ra, zabilježeno je,da je rekla da za vrijeme objave Sure Al-Kamar (54. poglavlje Kur’ana) da je bila “mlada cura.” Ovo sure/poglavlje je objavljeno 9 godina prije Hidžre (migracije).Dakle,
Po svim islamskim historičarima, Esma (starija Aišina sestra) je bila 10 godina starija od Aiše ra. Esma je, bilježi se, umrla 73 godine poslije hidžre, kad joj je bilo 100 godina. Dakle, bilo joj je 27/28 godina u hidžri.


Ako je ovo tačno, onda je Aiši u to vrijeme bilo 17/18 godina.Aiša je onda imala između 18 ili 20 godina za vrijeme svoje udaje.

Eto tako stvari stoje kada se analiziraju sve zbirke hadisa o godištu Ajše r.a!
Pitanje se postavlja,da li su ikada oni kritičari islama,pokušali da to učine,ili im je dovoljno kao i uvijek uzimati stvari iz konteksta i na osnovu tako nepoštene i krnjave metode nešto zaključivati!?

Napominjem da svako ovo treba sam provjeriti,i da treba isčitati sve zbrike hadisa koje postoje,pa na osnovu toga uvjeriti se u ovu analizu koju sam ovdje naveo.

Da li se sada zaista može i dalje argumentovano tvrditi koliko je Ajša r.a imala godina,kada je stupila u brak sa Muhammedom a,s?
Kur´an ne spominje Ajšine godine niti ovaj slučaj,i ja mislim da je najpoštenije nakon svega obrazloženog reći da samo Allah zna koliko je ona zaista imala godina kada je postala suprugom Božijeg poslanika!
Hadisi kako vidimo se razilaze i proturječe jedni drugima na ovom polju(ali ne samo na ovom),i na osnovu toga nepravilno bi bilo da se uzme samo jedan od svih njih,i na osnovu toga nešto zaključi.


Čak što više večina je onih koji neminovno govore da je Ajša r.a morala imati više od 15 godina.Još ako se uzme u obzir da je Hišam ibn Urva zaista i mislio sa 6 ,skraćenicom označiti 16 godina(na arapskom),i sa 9 kao 19,onda se kockice mogu poslagati.

ADEM A.S.

ISA A.S.

IBRAHIM A.S.

DAVUD A.S.

JUSUF A.S.

MUSA A.S.

Nema komentara:

Objavi komentar